Onze verhalen

In weer en wind... bliksemsnelle reactie

Een uiterst zware storm in Brisbane veroorzaakt 67.000 claims in een week tijd…

Hoe groter de hagelsteen, hoe sneller hij valt, en ‘extreme’ hagelstenen die zo groot zijn als een tennisbal kunnen snelheden van wel 160 km/u bereiken. In dergelijke gevallen krijgen daken van huizen het zwaar te verduren… net zoals de eigenaren ervan… en hun verzekeraars. Innovation Group verzacht de impact, zowel op individueel niveau als voor de regionale hulpdiensten.

Tina uit de VS beschreef de volgende schade aan haar huis en haar Chevrolet Trailblazer: “Het was een ervaring die me altijd zal bij blijven… Ik weet dat jullie gewoon jullie job doen, maar jullie gaven me het gevoel dat ik belangrijk was. Dat jullie erom gaven. Dat ik niet zomaar een nummer was. Hoedje af… Bedankt.”

In Duitsland werden onze carrosserieafdelingen overstelpt met herstellingen na een zware hagelbui. We konden het niet meer allemaal coördineren. We gingen de uitdagingen aan en installeerden een online agenda, terwijl twee van onze werknemers meer dan 80 klanten van onze carrosserieafdelingen opbelden om afspraken in te plannen. Gelukkige klanten met snelle afspraken, blije verzekeraars met minder uitvaltijd en verhoogde trouwheid dankzij goed afgehandelde schadeclaims.

In Brisbane (Australië) veroorzaakten hevige stormen in 2014 een enorme schade die leidde tot 50.000 schadeclaims voor voertuigen en 17.000 schadeclaims voor vastgoed in amper een week tijd… Goed voor ongeveer 1 miljard dollar schade. De verzekeraars werden overspoeld.

Het operationele team zette ons actieplan voor rampsituaties om in de praktijk. Bijkomende hulpmiddelen werden ingezet in onze callcentra. Mensen uit andere afdelingen van het bedrijf hielp het operationele team. Twee tijdelijke expertisecentra werden opgericht en schadedossierbeheerders en ondersteunend personeel reisden hierheen om snel de schade vast te stellen.
Sommigen waren hier wekenlang bij ons aan de slag. De schade-experten van Innovation Group gingen snel ter plaatse om het werk van de leveranciers te coördineren en hen te helpen te bepalen welke herstellingen prioritair waren. Het actieteam klopte lange dagen en werkte zelfs in het weekend. Dagelijks werden updates en verslagen aan de verzekeraars en hun klanten bezorgd.

Een verzekeraar zei, op basis van zijn ervaring: “Het was echt teamwerk. We hebben heel wat klanten tijdens hun schadeproces bijgestaan, op een snelle en efficiënte manier. Er werd niet ingeboet op kwaliteit en kosten werden binnen de perken gehouden”. Opnieuw toonde Innovation Group de echte waarde van dat ene stapje verder toen het er echt op aankwam.

In weer en wind, bliksemsnelle reactie.

Terug naar boven